نرم افزار حضور و غیاب چگونه کار می‌کند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 12 آبان 1399
بازدید : 273
نویسنده : مهندس امنیت

در گذشته و پیش از روی کار آمدن انواع مختلف دستگاه‌ حضور و غیاب، از سیستم‌های قدیمی برای حضور و غیاب استفاده می‌شد و تقلب کردن در ثبت ساعت‌ها بسیار صورت می‌گرفت.
کارمندان زیادی به صورت نوبتی و مرامی (!) برای یکدیگر ساعت ورود و خروج ثبت می‌کردند و اضافه کار و حقوق‌های بی‌مورد دریافت می‌کردند.
این اتفاقات مدیران منابع انسانی را به ستوه آورده بود و دیگر نمی‌دانستند که چگونه جلوی این اتفاقات را بگیرند.
به تدریج و با گذشت زمان و روی کار آمدن دستگاه‌ حضور و غیاب اثرانگشتی و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، حضور و غیاب در سازمان‌ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بساط تقلب‌ها کمرنگ و سپس ورچیده شد.
ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با عنصر اصلی دستگاه‌های حضور و غیاب، یعنی نرم افزار حضور و غیاب آشنا کنیم و ویژگی‌های این نرم افزار را به شما معرفی کنیم.
در ادامه‌ی این مقاله‌ی جذاب و کاربردی با ما همراه باشید!

نرم افزار حضور و غیاب چگونه کار می‌کند؟

اکثر مدیران در خرید سیستم‌های حضور و غیاب دچار اشتباه بزرگی می‌شوند. اشتباه آنان هم این است که تصور می‌کنند کار با خرید دستگاه حضور و غیاب تکمیل می‌شود و اصل کار خرید دستگاه حضور و غیاب است (!) درحالی که این مدیران نمی‌دانند دستگاه‌های حضور و غیاب تنها عناصری فیزیکی برای ثبت وضعیت تردد کارکنان هستند و قسمت عمده و اصلی کار، در نرم افزار حضور و غیاب انجام می‌پذیرد.
حال منظورمان از این حرف چیست؟
بگذارید با مثالی ساده طرز کار و ارتباط بین دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب را برایتان تشریح کنم:
تصور کنید شما یه عنوان مدیر یک مجموعه، تصمیم به تهیه و نصب دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در سازمان خود گرفته‌اید. عملیات نصب و ثبت اطلاعات بیولوژیک کارکنان (اثر انگشت) در دستگاه با موفقیت انجام می‌پذیرد و با هر بار ورود و خروج کارمند به سازمان، با ثبت اثر انگشت، وضعیت تردد او کنترل می‌شود.
حال به انتهای ماه نزدیک می‌شوید و می‌خواهید با بررسی وضعیت تردد کارمندان، حقوق آن‌ها را محاسبه کنید. در این جا دستگاه حضور و غیاب تنها اطلاعات و ساعت‌های ورود و خروج را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما عملیات محاسبه‌ی حقوق و مرخصی کارکنان، فرآیندی است که از طریق نرم افزار حضور و غیابِ نصب شده بر روی سیستم شما انجام می‌پذیرد.

دانلود رایگان نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز

یعنی اطلاعات ورود و خروج کارمندان و وضعیت غیبت و تاخیر آن‌ها، از دستگاه حضور و غیاب به وسیله‌ی شبکه یا وای فای به نرم افزار حضور و غیاب منتقل می‌شود و عملیات محاسبه‌ی حقوق، برنامه‌ریزی برای اضافه‌کار، درخواست مرخصی و وضعیت ماموریت‌های فرد در نرم افزار حضور و غیاب انجام می‌پذیرد.

در حقیقت نرم افزار حضور و غیاب سامانه‌ای است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌های جدید، این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند که برنامه‌ای بهینه برای سازمان خود تعریف کنند و از طریق این نرم افزار بر عملکرد کارکنان شرکت، نظارت کامل داشته باشند.
استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود که مدیر بتواند بر اساس حداکثر ظرفیت‌ها و توانایی‌های سازمان برنامه‌ریزی کند.
از طرف دیگر در پرداخت حقوق کارمندان و کارکنان سازمان، عدالت رعایت می‌شود و تمام اضافه‌کاری‌ها و موارد تشویقی آن‌ها مدنظر گرفته می‌شود و موردی از قلم نمی‌افتد.
این موضوع باعث می‌شود که کارکنان تلاشگر و سخت‌کوش احساس رضایت بیشتری نسبت به شغل خود داشته باشند و با سازمان احساس نزدیکی بیشتری کنند. در نتیجه انگیزه‌ی آن‌ها برای کار کردن، افزایش می‌یابد.

نرم‌ افزار حضور و غیاب چه مواردی را ثبت می‌کند؟

تا پیش از این، کارمندان یک سازمان نسبت به نصب سیستم حضور و غیاب (شامل دستگاه و نرم‌افزار) در شرکت‌ها، نگرش خوبی نداشتند و حس می‌کردند که انجام این کار از جانب مدیر، به معنای آن است که مدیر، اعتمادی به زیر دستانش ندارد.
اما با گذشت زمان و دیدن کارکردهای این مجموعه برای خودشان، دانستند که این سیستم چندان هم بد نیست و نصب و به کار بردن آن، فواید بسیاری برای خودشان نیز داشته است. برخی از کارکردهای سیستم حضور و غیاب عبارت‌اند از:

  •       ثبت میزان مرخصی کارمندان
  •       نمایش تقویم کاری
  •       نمایش شیفت‌های کاری هر کارمند
  •       تعیین کارکرد دقیق هر کارمند
  •       نمایش وضعیت ماموریت و اضافه‌کاری کارمند



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دستگاه حضور و غیاب کارتی و آدرس cardtimeattendance.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com